11 februari 2010

Tiara och Dr. Martens av Meg Cabot

9 kommentarer:

  1. Jag valde denna boken för jag tyckte den verkade bra.
    Jag tycker denna boken är bra hitills.
    Jag valde boken för att jag tyckte den verkade spännande.
    Jag har inte läst ut boken men den är bra hitills.
    Jag vet ju att hon kommer få veta i boken att hon är en prinsessa men jag tror att Mia kommer att bli ihop med Josh Richter i slutet av boken.
    Jag tror inte jag har läst något liknande tidigare.
    Boken passar för alla åldrar men jag tror det är mest tjejer som läser dom eftersom det handlar om en tjej/prinsessa. / Lisa

    SvaraRadera
  2. Den här boken valde jag för att den finns på film och för att den har ett bra rykte. Jag tycker att nästan allt är bra i boken förutom att hom skriver upp läxor och mattetal ganska ofta. Jag har inte en aning om vad som kommer att hända för det händer ganska mycket saker hela tiden och hon får så mycket problem, både stora och små. Jag här läst boken förut, men det var länge sen så ajg kommer knappt ihåg något. Nu har jag kommit till bok nummer 8 i serien. Men jag kan inte riktigt jämföra med något annat. Fast jag blev rätt besviken på filmen när jag hade läst den här boken för det finns jättemycket viktiga personer och händelser som är med i boken men inte i filmen. /Lovisa L

    SvaraRadera
  3. Den verkar bra. men vad tycker du är allra bäst.
    tycker du boken eller filmen är bäst??? \emelie

    SvaraRadera
  4. Boken är helt klart överdrivet mycket bättre, för alla detaljer :D /Lovisa L

    SvaraRadera
  5. Jag tror båda är lika bra!
    Boken verkar ha mer änn vad filmen har.
    Boken är bra hitills tycker jag.
    / Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej, jag tycker att denna boken verkar att vara väldigt bra. Men kan ni beskriva lite mer om vad den handlar om?
    Vilket betyg från 1-10 skulle ni ge boken?
    Funderar på att läsa boken.....
    Vendela

    SvaraRadera
  7. Boken handlar om Mia som får reda på att hon är prinsessa i Genovia. Det är inte det lättaste att hantera de sitvationer hon hamnar i, och hon får många problem. Hennes Farmor är helt oförstående, hennes bästa kompis Lilly blir sur på henne för att hon sa ifrån och Lana, den mest populära tjejen i hennes klass försöker bli kompis med henne när skolan får veta att hon är prinsessa. Mia blir tvungen att ha Livakt precis som Tina, som alla tycker är så konstig. Jag ger den betyget 9 av 10. Det ända störiga är att det står mattetal och läxor ibland...
    /Lovisa L

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att boken blir ännu bättre än i början, när man börjar närma sig slutet, för det blir mer dramatisk när den närmar sig slutet. T.ex när hon ska till skoldansen med den snyggaste killen i skolan, Josh och hon kommer på att han har lurat henne hela tiden, bara för att få vara med i tidningarna. Hon blir jätteledsen och sårad och förstår att Lilly har sagt som det var hela tiden. Till slut blir de vänner igen och den slutar ganska bra. Jag trodde inte att boken skulle sluta så, jag hade nog inget klart slut i huvudet när det hände så mycket. Men det var ju ett ganska lyckligt slut och det kunde man ju förvänta sig
    /Lovisa L

    SvaraRadera
  9. Jag får nog läsa lite mer, för den verkar mycket bättre i slutet.
    Början känns inte så bra.
    Me jag ger den en chans.

    / Lisa

    SvaraRadera