11 februari 2010

Glöm mig inte av Anne Cassidy

11 kommentarer:

  1. Jag såg boken i en tidning och tyckte den verkade spännande.
    Jag har kommit halvägs men hittills har den varit seg och inte handlat om någonting.
    Den som gillar komplicerade böcker kan nog gilla denna boken för man måste tänka lite själv och gissa mycket och det gillat inte jag. Jag har inte läst någon sådan här bok innan och ska nog inte göra det igen. Jag gillar mer spännande böcker eller böcker som är verkliga.
    Det som jag tror kommer att hända är att Stellas mamma åker in i fängelse och att det visar sig att Lizzie är Stella. Men jag tror inte att det försvunna barnet Jade har blivit stulet av Stellas mamma Teresa. /Hulda

    SvaraRadera
  2. Okej, innan hade jag tänkt att jag kanske skulle läsa den. Men eftersom att du säger att den är seg i början så tror inte jag att jag kommer att gilla den... /Lovisa L

    SvaraRadera
  3. Jag ville läsa den först men när jag läste din version av boken tycker jag nog den inte är så bra som jag hade hoppats på. Jag trode den skulle handla om en person man inte skulle glöma bort. Och vilken ålder tror du att boken passar bäst för?/Sofie

    SvaraRadera
  4. Jag trodde att denna kunde vara jättebra, men jag aldrig riktigt gillat komplicerade böcker.
    Så jag tror inte att jag kommer att läsa den.
    Bra recension!
    Vendela

    SvaraRadera
  5. Jag såg med boken i tidningen och trodde med att den skulle vara bra. Men nu när jag har läst din recention blir jag lite osäker. Men min mamma och syster säger att böcker oftast är lite sega i början men blir bättre efter ett tag eller i slutet det är lite därför jag fortfarande vill läsa den. Men vi får se hur det blir.
    Är det en svår läst bok? /Sandra

    SvaraRadera
  6. Jag har tänkt läsa den men nu vet jag inte för den verkar ju inte så bra som jag trodde jag skulle ändå vilja veta varför Stellas mamma åker in i fänglese??

    SvaraRadera
  7. Till Sofie
    Boken passar nog bäst för de som är 14,15 år /Hulda

    SvaraRadera
  8. Till Sandra
    Jag tycker inte den är så svår att läsa men den hoppar väldigt mycket så det är det som är svårt. T.e.x den hoppar från byar, årtal och perssoner. /Hulda

    SvaraRadera
  9. ja det vet jag inte ännu men du kan ju läsa den och få svar eller så frågar du mig sen. /Hulda

    SvaraRadera
  10. Okej, men jag har inget problem att läsa böcker när de hoppar i tiden. Men får man reda på när de hoppar eller måste man räkna ut det själv ?
    / Sandra

    SvaraRadera
  11. Jag tycker nästan likadant om boken som jag tyckte från början, men boken kanske var lite bättre nu i slutet än från början för nu fick man ju veta vad som hade hänt med Lizzie och Jade.
    Det jag trodde skulle hända i slutet blev inte alls så. Jag trodde att Lizzie var stella men det var hon inte och sen trode jag att mamma Tereza skulle åka in i fängele men det fick man inte veta, mamman sa bara att hon kanske skulle få åka in i fängelse för det hon hade gjort./Hulda

    SvaraRadera