11 februari 2010

Övergivna av Michael Grant

14 kommentarer:

  1. När jag läste på bakidan så fastnade jag direkt. Den verkade spännande och det är den med. 400 sidor är inte så mycket när man väl har kommit in i boken.
    Jag tycker att boken är toppen. Det ända dåligt är att man måste ha tålamod för att den börjar inte att bli spännande föräns efter 100 sidor.
    Jag har nästan läst ut boken nu. Den handlar huvudsakligen om att huvudpersonen ska försvinna men jag tror inte att han gör det etfersom att det är en serie.
    Jag har aldrig läst något liknande. Det var en överaskning. Det är lite si-fi. För att allt är inte så verkligt.
    Jag rekomenderar denna boken till du som gillar spänning, thriller och lite kärlek. Den är verkligen jättebra så låna den. / Karolina

    SvaraRadera
  2. vad tycker du är allra bäst med boken??
    \emelie

    SvaraRadera
  3. Jag blev intresserad när jag läste din kommentar. Ska nog läsa den. Men vad händer dem första 100 sidorna då ? / Mona

    SvaraRadera
  4. När Pernilla berättade om denna boken så tyckte jag direkt att den verkade bra. Jag brukar inte läsa denna sortens böcker men jag tänkte varriera mig.
    I vissa kapitel så kan jag sitta som klistrad i boken men i andra så kan jag knappt vara koncentrerad. Jag tycker att i några kapitel så händer nästan ingenting och andra är det så spännande så att jag inte kan slita mig från boken.
    Denna boken passar alla som gillar spänning, men jag tycker att alla ska ge den en chans. Jag själv har lite för dåligt tålamod för boken eftersom den är 400 sidor och för att den kan vara lite långtråkig.
    Just nu så har jag 100 sidor kvar och jag väntar på en riktig fullträff i boken.
    Det som är bra med boken tycker jag är att den kan vara riktigt spännande, men nackdelen är att den kan vara lite långtråkig ibland.
    Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända längre fram i boken, men jag hoppas att det händer något stort så att jag får mer smak för boken.
    Vendela

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst boken men den verkar helt ok.
    Vad ger du för betyg från 0 till 10 hur spännande boken är.
    /Matthias

    SvaraRadera
  6. Boken värkar väldigt intressant, jag ska nog ta och läsa den. Jag håller med Matthias komentar. Från 1-10..? (: // Nerma

    SvaraRadera
  7. Mitt betyg från 1-10 blir............ 6.
    Boken är inte riktigt min typ.
    Vendela

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst boken än men den verkar intressant. Jag skulle vilja läsa boken om den inte var så tjock för jag tröttnar snabbt på böcker som är för långa. Jag undrar om boken slutar bra eller dåligt tex om någon dör eller något sådant, svara när du är du har läst ut den.
    /Matthias

    SvaraRadera
  9. Mitt betyg för boken blir en stark 8.
    Jag tyckte att den var jättebra.
    Ni borde läsa boken tycker jag.
    /Karolina

    SvaraRadera
  10. Till Matthias
    Jag har läst ut boken och den slutar jätte läskigt. Det är en serie så jag kan knapt vänta tils nästa bok kommer ut.
    Att den är tjock är ingenting du behöver oroa dig för. När man har kommit in så vill man inte att den tar slut.
    Du får se om någon dör när du läser boken.
    /Karolina

    SvaraRadera
  11. Nu har jag läst ut boken. I början var den lite rörig och det mesta fastnade inte i huvudet. När jag kom in i boken så blev den allt mer spännande. Vid vissa tillfällen kunde jag inte lägga ner den. Slutet var mycket läskigare än jag trodde. Jag kunde knapt sova efter att jag hade läst ut den.
    Den slutade jättebra men om man väl har läst första boken så måste man läsa uppföljaren för att annars får man inte ett riktigt slut.
    Författaren har skrivit den så bra så när man läst ut den så börjar man att tänka jätte mycket. Vad kommer att hända? Hur slutar den?
    En mycket bra bok. Läs den.
    /Karolina

    SvaraRadera
  12. Hej jag tycker boken verkar intresant för att den är spännade.
    Men jag undrar om det är mycket fantasi?
    Jag pratade med Karolina och du sa att det var några vargar som pratade./Clara

    SvaraRadera
  13. Till Clara
    Det är inte så mycket fantasi i början men senare i boken blir det rätt så mycket fantasi.
    ja, det finns vargar som pratar. I boken händer en typ av mutation hos alla levande varelser där bland att vargarna börjar att prata. Vill du veta varför denna mutation händer och varför vargarna börjar att prata så får du låna boken och läsa den själv. Själva orsaken är rätt så läskig faktist.
    /Karolina

    SvaraRadera
  14. I början av boken så tyckte jag att den verkade jättebra, men nu när boken börjar närma sig sitt slut så börjar jag faktist att tröttna. Jag tycker att efter de 200 första sidorna så börjar jag tycka att boken är lite seg och långtråkig. När jag började att läsa boken så trodde jag att den skulle vara spännande, men jag blev lite besviken när den senare blev tråkig. Allt blev inte riktigt som jag trodde för att jag trodde att boken skulle handla mer om de som hade försvunnit. Boken handlar också om de som har försvunnit, men den handlar mer om hur de ska komma ut från zonen.
    Vendela.

    SvaraRadera