11 februari 2010

Hemligheten av Sophie McKenzie

17 kommentarer:

  1. Jag valde att läsa denna boken för jag har blivit tippasad om den. Den värkade jättebra när hon berättade om den.
    Boken var inte lika bra som jag trodde när hon berättade om den. Den var väldigt ovärklig tyckte jag. Hon blev till exempel kidnappad två gånger vilket jag tyckte var ganske ovärkligt. Men boken var ändå ganske okej.
    Jag har redan hunnit läsa ut boken så jag vet vad som händer. Men jag trodde inte den skulle sluta som den gjorde.
    Jag har läst några böckre som påminner om denna.
    Jag tycker boken passar för dom som vill ha något spännade att läsa, för den var väldigt spännade. /Hilda

    SvaraRadera
  2. Jag valde att läsa Hemligheten för att Pernilla berättade om den och sa att den var bra och spännande.
    Det som är bra med boken är att den är skriven på ett sätt som är lätt att läsa. Den har en bra och intressant handling.
    Det dåliga med boken är att den är lite overklig.
    Där jag är i boken just nu så har de kommit ur den första kidnappningen och nu så har dom kommit hem till någon man som bor mitt i skogen så jag tror att det är något skumt med honom. Han sammarbeter säkert med den andra kidnapparen.
    Jag har inte läst någon bok som liknar denna förut.
    Boken passar bra för ungdommar i 13-15 års åldern för att huvudpersonerna är i ungefär den åldern. Den passar för folk som gillar spännande böcker.
    Boken är jättebra hittills. /Matilda

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att boken verkar jättebra men kan ni inte berätta lite mer om den /Senait

    SvaraRadera
  4. Den låter spännande. Jag har faktist skrivit upp mig på kö på boken.
    Vad handlar boken huvudsakligen om? /Karolina

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst boken, men jag skulle vilja. Skulle vilja veta lite mer om boken.
    Den verkar vara bra, och många har tipsat mig om den.
    / Edina.

    SvaraRadera
  6. Till Karolina.
    Du har gjort rätt i att ställa dig i kö på boken. Den är jättebra.
    Den huvudsakliga handlingen är att hon lauren vet ingenting om sin bakgrund o när hon väl frågar sina föräldrar så säger dom "vi tar det en annan gång"
    Hon får för sig att söka på missing childs på datorn och ser en tjej hon känner igen.
    Vill du veta mer får du läsa boken. :) / Matilda

    SvaraRadera
  7. Jag har inte hunnit läsa boken ännu, men jag tycker att den verkar jättebra. Så jag skulle gärna vilja läsa den. Vilket betyg skulle den få från 1-10?
    Vendela.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst ut den men så långt som jag har kommit så ger jag den en 8. /Matilda.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst boken eller blivit tipsad om den.Men den nerkar intressant och det bähöver väl intte vara ovärkligt bara för att hon blir kidnppad två gånger /Anna

    SvaraRadera
  10. Mellan 1-10 skulle jag nog ge den en 5, den var både bra och dålig tycker jag.
    /Hilda

    SvaraRadera
  11. Boken handlar mest om att Lauren försöker hitta sin biologiska mamma. Men på vägen händer det lite konstiga saker. Och den behöver inte vara overklig bara för att hon blir kidnappad men i den här boken så tycker jag att det är lite overkligt för att det händer just när hon försöker hitta sin riktiga mamma.
    /Hilda

    SvaraRadera
  12. Hej
    Jag vill veta mer om huvud personerna och vad dom heter //Stefan

    SvaraRadera
  13. Lauren är huvudpersonen i boken. Hon är 14-15 år. Som huvudperson är hon väldigt osäker på vad hon vill. Hon har väldigt lätt för att krångla till det för sig själv. Som tex. Hon har letat efter sin familj väldigt länge och när hon väl har hittat dom så tvingas hon bo där. Och tillslut börjar hon HATA nästan alla i familjen. Men det finns en liten flicka som heter Madison. Det är hennes yngsta syster. Hon håller verkligen hoppet uppe för Lauren att få komma tillbaka till sina adoptivföräldrar.
    Berättelsen är ändå ganska tragisk och jag har ändrat min uppfattning om att boken är overklig för när man har kommit längre in i boken så kan jag mycket väl tänka mig att detta händer på riktigt. / Matilda.

    SvaraRadera
  14. Jag skulle vilja veta lite mer om karaktären hos huvudpersonen.
    Jag undrar också om boken är sann.
    / Clara

    SvaraRadera
  15. Hon är lite envis och nyfiken för hon vill ju ta reda på sanningen. Men hon är också snäll men kan vara elak när det behövs. Hon kan tex skälla på sin syster när hon är elak mot sin mindre syster och det tycker jag är rätt. Boken tror jag inte är sann, men det som händer i boken skulle kunna hända i värkligheten.
    /Hilda

    SvaraRadera
  16. Jag har nu läst ut boken och jag tycker lika dant om den som jag tyckte innan. Jag tycker fortfarande att den är lite ovärklig och så men ändå ganska okej.
    Jag tyckte inte att den slutade riktigt som jag trodde från början. Det blev tex så att hon bodde hos båda sina föräldrar, både hos sin biologiska mamma och pappa och hos sina adoptivföräldrar. Men det andra slutade ungefär som jag trodde, tex att hennes lillasyster överlevde när de höll på att drunkna i slutet.
    Men jag tycker fortfarande att boken passar för de som vill läsa något spännade och för de som tycker att det är okej att läsa lite ovärkliga böcker.
    /Hilda

    SvaraRadera
  17. Jag tycker fortfarande nästan likadant om boken men jag har ändrat mig om att den är lite overklig för det kan mycket väl hända på riktigt. Och jag tror att det finns många här i världen som kan vara i ungefär samma sitts eftersom man brukar läsa i tidningar ibland: tex. "Maja 3 år försvunnen."
    Allt blev inte som jag trodde. Det spännande som hände i slutet kunde jag inte ens fantisera om. Det kom lite oväntat.
    Slutet i boken var ändå ganska bra men lite konstigt.
    Boken är bra och värd att läsa. /Matilda.

    SvaraRadera