11 februari 2010

Skadad av Cathy Glass

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att denna boken verkar jättebra. Skulle du kunna berätta lite mer om vad den handlar om?
    Vendela

    SvaraRadera
  2. Det handlar om en tjej, Julie, som har haft en svår uppväxt undet ungefär åtta år. Hon har varit hos fyra olika fosterföräldrar under fyra månader. Till sist kommer hon till en kvinna som heter Cathy. Cathy tar hand om henne och sanningen börjar glida fram.
    Ungefär 350 sidor. /Sandra

    SvaraRadera
  3. Den boken värkar bra tror att jag ska läsa den.
    Bra skrevet./Hampus

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja läsa boken för den verkar vara jättebra så långt som du berättat hitills. Och någon gång ska ju bli den första gången för mig att läsa en verklig berättelse. Är den sorglig eller otäck? Har hon som skrivit den varit med om det? Vilken tid utspelas boken på? Ungefär hur gammal är personen det handlar om, tror du?
    /Hulda

    SvaraRadera
  5. Jag tycker vekligen att du ska läsa boken. Den är både sorglig och otäck. Den är sorglig för att man får reda på vad som har hänt med Julie under de åren som hon bodde hos sin biolågiska mamma och pappa. Otäck är den för att hon berättar hur hennes pappa har våldtagit henne...
    Cathy, som har skrivit boken var hennes femte fostermamma.
    Det är några år sedan boken skrevs. Den utspelar sig i nutid. Julie var nästan sju år när hon kom till Cathy, men några veckor senare fyllde son åtta.
    Bra frågor Hilda!
    / Sandra

    SvaraRadera
  6. Edina upptäckte precis att flickan det handlar om inte heter, Julie. Jag gick för att titta och såg att hon heter Jodie.
    / Sandra.

    SvaraRadera
  7. Haha, tack Sandra.
    Jag har läst boken och jag tycker att den är riktigt bra.
    Jag tycker synd om Jodie för att hon har varit med om så mycket i sitt liv fast hon är så ung, och jag förstår inte hur vuxna kan göra sånt. Jag tycker synd om Cathy också för att hon måste ta ansvar för allt som Jodie gör eller säger.
    Mer vet jag inte vad jag ska skriva, Sandra har sagt det mesta och jag kan bara hålla med.
    Boken är spännande och sorglig.
    / Edina.

    SvaraRadera
  8. Jag tycket fortfarande att boken var spännande och sorglig. Det är hämskt att Jodie ska ha fått vara med om något sånt som hon har blivit utsatt för. Det är både sexuellt utnyttjande hon har också blivit slagen av sin pappa. Mamman hade inte gjort något utan hon hade bara filmat och skrattat medans pappan gjorde allt mot lilla Jodie.
    I början trodde jag att Jodie skulle börja trivas hos Cathy, allt eftersom jag läst mer har jag fattat att hon började trivas för att hon berättar om vad som har hänt henne innan hon kom till Cathy.
    / Sandra

    SvaraRadera