11 februari 2010

Den du inte ser av Mari Jungstedt


8 kommentarer:

  1. Jag har läst Den du inte ser av Mari Jungstedt.
    Jag valde den för att jag tyckte den lät väldigt spännande när man läste på baksidan, har hört talas om filmen och jag gillar deckare och har inte läst någon liknande bok förut.
    Den var helt okej och väldigt spännande varje gång någon blev mördad och när poliserna försökte hitta mördaren.
    När jag läste boken så trodde jag att fler skulle bli mördade innan poliserna hittade mördaren.
    Jag tycker boken passar för nästan alla förutom dom som inte gillar deckare och är lättskrämda för det är endel obehagliga saker i den. /malin

    SvaraRadera
  2. vill du se filmen då? den värkar mycket spännande. finns det en tvåa? om det fanns skulle du vela läsa den då?

    SvaraRadera
  3. Jag her inte läst boken men jag började på den men då tyckte jag att den var mer för vuxna en fär barn, men jag vet inte. Men är det den Pernilla pratade om? Men vet du vad filmen heter? /Hulda

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst boken men jag har sett filmen på tv. Jag tror den heter komissarien och havet. Den var jättespännande.
    Jag kanske läser boken någon gång för att se om den stämmer med filmen.
    Hade du sett filmen Malin? stämde den med boken i så fall? / Matilda.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker filmen verkar vara spännande och vill gärna se den för har inte gjort det så kan inte säga om filmen stämmer med boken. Jag har ingen aning om det finns en tvåa men om det finns så skulle jag vilja läsa den.
    Jag tror det är den som Pernilla pratade om men jag kommer faktiskt inte ihåg. Och filmen heter Kommisarien och havet, som Matilda sa.
    Jag kommer inte ihåg så mycket från boken för det var ett tag sen jag läste den.
    Boken slutade som jag trodde den skulle göra. Fast det var inte så många som dog som jag trodde det skulle, men den var lika bra ändå. Men alla tycker olika.
    Mördaren i boken var så hämdlysten och arg på de fyra kvinnorna så att han ville mörda dom. /Malin

    SvaraRadera
  6. Jag har sett filmen men inte läst boken. men jag tycker att filmen var jättebra och det är säkert boken med.
    /Hilda

    SvaraRadera
  7. Jag läste ut boken för väldigt länge sen men jag tycker fortfarande att den är så bra som den var första gången jag läste den. Man förstår väldigt mycket och lever sig in i boken.
    Boken slutade som jag trodde , poliserna hittade mördaren till slut efter 3 mord, tror jag ? trodde det skulle bli fler mord men det blev det inte. / Malin

    SvaraRadera