11 februari 2010

Madame Bovary av Gustave Flaubert


6 kommentarer:

  1. Jag valde Madame Bovary för jag gillar 1700- och 1800-tals böcker.Jag tyckte den var bra men den slutade inte som jag tänkt.Det jag trodde skulle hända var att Madame Bovary skulle rymma och inte komma tillbaka.Jag har läst en del liknande böcker men inte riktigt så som denna. Jag rekomenderar denna bok för dem som gillar böcker som utspelar sig för 200 år sedan./Mathilda

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om sådanna böcker så när jag är klar med de serierna jag håller på med kan jag väl läsa den. Men det hade varit roligare att få veta lite mer om vad den handlar om :)

    SvaraRadera
  3. Hej Lovisa,Den handlar om att Charles Bovary gifter sig med madame Bovary men hon trodde att det skulle bli som ett äventyr som i böckerna men det blev det inte riktigt.Men det kan två andra ge henne.Den är väldigt bra och du kan också läsa stolthet och fördom,Jane Eyre och Anna Kareina /Mathilda

    SvaraRadera
  4. Hej Jonathan,Madame Bovary är lätt läst och är runt 150 sidor /Mathilda

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst ut boken den blev inte riktigt som jag trott. Madame Bovary tar till sist självmord efter allt som gick snett i hennes liv men jag tyckte endå att boken var väldigt bra.

    SvaraRadera