11 februari 2010

Räcker det om jag älskar dig? av Katarina von Bredow

10 kommentarer:

  1. Jag letade efter en bok och en kompis sa att jag skulle ta denna för hon hade läst den.

    Det som är bra i boken är man fattar mycket alltså - det är inte svåra ord. Det finns inget dåligt, inte vad jag tycker.

    När jag läste baksidan av boken verkade den helt okej men sen när jag hade läst ut den var den ännu bättre.
    Jag har inte läst en sådan bok förut. Jag läser ju inte många bocker men denna boken är lite mer speciell.

    Denna boken passar alla som gillar smännande och roliga bocker om kärlek .Jag kan lova er den kommer ni att gilla //Stefan

    SvaraRadera
  2. Vilka är huvud personerna i boken?
    Den verkar faktist jättebra.
    Skulle du kunna berätta liite mer vad boken handlar om?
    / Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej .

    Huvud personerna är Fanny och hon är 19 år . Hon är uppe i sin första relation med en kille som heter Johan tror hon i alla fall.

    Hon bor hos sin mamma fast mest och hon heter Vanja .Mamman hon dricker i smyg så att Fanny inte skulle märka något.//Stefan

    SvaraRadera
  4. Jag har läst denna boken innan. Jag kommer inte riktigt ihåg hur själva handlingen är men jag tyckte att den var bra. Som alla Katarina von Bredows böcker.
    I början tyckte jag att den var lite långtråkig men den blir bra sen.
    Jag håller med om att det är mycket kärlek och spänning. En bra ungdomsbok.
    Det var mycket bra berättat Stefan.
    /Karolina

    SvaraRadera
  5. Jag har läst denna boken och jag tycker ungefär som du. Jag tycker att den är jättebra. Den var lite seg i början men när man kom in i boekn var den super bra!
    /Hilda

    SvaraRadera
  6. hej Denna boken verkar väldigt bra kan du berätta lite mer?//felicia

    SvaraRadera
  7. Kan du berätta lite mer vad den handlar om./Hampus

    SvaraRadera
  8. Det är en ungdomsroman som handlar om 19-åriga Fanny som är uppe i sitt första "riktiga" förhållande. Hennes kärlek heter Johan, eller mr. Perfect som han kallas, och han har en egen lägenhet. Fanny själv bor fortfarande hemma hos sin alkoholberoende mamma, fast hon spenderar stor del av sin tid hos pojkvännen.

    Men en dag upptäcker Fanny att allt inte står rätt till. Fanny vill väldigt gärna tro att hon och johan ska få ett "och så levde de lyckliga i alla sina dagar" men kommer det någonsin att hända? När SOläraren Finn erbjuder sitt stöd så tar Fanny tacksamt emot det, trots att allting ställs på sin spets. //Stefan

    SvaraRadera
  9. Så att ni fattar så är Fanny ihop med en kille i boken och han heter Johan .Johan han har en egen lägenhet som han bor själv i fast Fanny bor med sin mamma som dricker hon är alkoholberoende.

    Och en dag erbjuder sig So-läraren för hjälpa/trösta henne och hon tar imot det //Stefan

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att boken är mycke bättre i slutet , början är mer komplicerad och man tappar intresset lite .Jag trodde Fannys alkoholberoende mamma skulle sluta dricka och röka men det gjorde hon inte .//Stefan

    SvaraRadera