15 februari 2010

Ett hål i själen av Kjetil Johnsen


14 kommentarer:

  1. Jag valde denna boken för jag gillar spänning och läsa om mord och hur personen levde innan. Och jag tror denna boken skriven på det viset.
    Det som är bra är att i början så är det inledning med att några hittar kroppen. Men sedan i första kapitlet så får man veta hur personen och kompisarna levde och vad dem gjorde 24dagar innan mordet.Så långt som jag har kommit nu så tycker jag inget är dåligt.så långt som jag har kommit nu så har ju mordet hänt och dem går i skolan men en ny lärare som heter synnove Viksveen som dem inte är förtjusta i så dem fyra kompisarna har smygit i hennes trådgård så jag tror att dem kommer att bli upptäckta och en av de fyra kompisarna kommer att få en kille. Jag har inte läst något liknande men jag kommer nog göra i fortsättningen. boken passar för personer som är intresserade för spänning och mord.
    Emelie

    SvaraRadera
  2. Den verkar jättebra!
    Jag kanske läser den, men det får bli efter jag har läst ut den boken jag läser nu ! Men berätta lite mera? Vilken är huvudpersonen?
    / Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst boken men jag tycker den verkar jätte bra o spännande, jag har inte läst boken för att den har varit utlånad men jag har tänkt läsa den när den blir ledig.
    Jag skulle vilja veta om det är mer än en bok???
    /Hilda

    SvaraRadera
  4. Jag har läst samma bok, jag tycker den är riktigt bra. Spännande.
    Jag skulle vilja läsa den fjärde boken. Den verkar vara bra.
    / Edina.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst boken och jag har läst ända fram till bok nummer 7. Det kommer 10 böcker.
    Jag håller med om din beskrivning emelie. Jämfört med dom andra böckerna så är denna inte så spännande som dom andra så du kan ju tänka dig hur spännande dom är!
    Jag behöver inte veta något mer om boken i och med att jag redan har läst den.
    Vem tror du ha dött ? / Matilda.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst boken men alla som har läst den tycker att jag med ska göra det. Jag brukar kolla på kriminelserier och tycker att det är spännande.
    Kan du berätta lite mer om miljön? /Sandra

    SvaraRadera
  7. Huvudpersonerna är Benedicte,Triene, Vilde och Nora.och det finns nog mer än fem st böcker så det är en bra och lång serie. jag har nästan ingen aning om vem som dör så det är svårt och säga. Miljön är bra, men dom beskriver inte miljön alls mycket.Jag tycker absolut att ni ska läsa boken för man förstår den och den är bra skriven. Så jag rekomenderar boken för er som gillar spännande böcer och er som kollar på kriminalserier och spänande filmer\prgram. Emelie

    SvaraRadera
  8. Okej. Ett hål i stjälen blir nog nästa bok jag läser.
    / Lisa

    SvaraRadera
  9. Det är så sorgligt att någon måste dö tycker jag! Men vilken är er favorit av de fyra huvudpersonerna? Ge gärna exempel på varför... /Pernilla

    SvaraRadera
  10. Är du särker på att det är fem böcker?
    Jag har hört att det är mer... Vad händer mer i boken?
    / Sandra

    SvaraRadera
  11. Min favorit är Nora för hon är mest lik mig om jag måste välja någon. Jag verkligen älskar domma böckerna.
    Det finns 10 böcker men alla har inte kommit ut ännu. / Matilda.

    SvaraRadera
  12. I din kommentar verkar boken vara bra och väldigt spännande om man fick läsa om mord och sånt ..en sån bok som jag skulle kunna läsa. Kanske ska göra det när jag har tid.
    hur många av böckerna har du läst ?
    Blev dom upptäckta tills slut ? och vem är den fjärde kompisen som kommer få en kille som du skrev innan ?
    /Malin.

    SvaraRadera
  13. Jag vet inte vilken som är min favorit men om jag ska säga en så är det Nora eller benedicte för att dem är så olika. Om jag liknar någon så är det Nora för hon är lugn,snäll och håller sig i bakgrunden.\Emelie

    SvaraRadera
  14. I början av boken var det spänning och mord.
    Spänningen fortsatte boken ut, men inte morden de bytte till humor. Så jag tyckte likadant om boken ut.
    Det finns fortsättning på boken så jag tycker detta slutet var lite annorlunda. Och slutet blev inte som jag hade tänkt mig. / Emelie

    SvaraRadera